Какво трябва да знаем за Витамн Д

Написано от Веселин Добрев 30.10.20 0 Коментари Интересно,

За какво ни е необходим Витамин Д?

Регулира количеството на калций и фосфат в организма, осигурявайки ви така необходимите хранителни вещества, за да поддържате имунната си система, костите, зъбите и мускулите здрави.
Той също така осигурява нормалния растеж и развитие на костите и зъбите.

Според изследвания вашето тяло произвежда около 90% от необходимия витамин Д, но това може да се случи само когато кожата ви получи достатъчно пряка UV светлина от слънцето. В резултат на това често се налага да компенсираме през зимните месеци чрез добавки и храни.

Витамин Д играе жизненоважна роля за усвояването на калция и е необходим за развитието и поддържането на здрави кости и хрущяли. Той също така може да спомогне за поддържането на здрава мускулна функция и циркулация. Това е витаминът, който е от съществено значение за бебета, деца и възрастни.

Как да си набавим витамин Д?

Тялото създава витамин Д от пряка слънчева светлина, но през зимните месеци най-добрите начини за набавяне на витамин Д са чрез определени храни или добавки.
В някои случаи добавките с витамин Д могат да се използват за подобряване на кожата ви. Има редица фактори, които могат да допринесат за развитието на акне, един от които е свръхрастежът на бактерии и тъй като витамин Д има антимикробни свойства, като приемате добавки, може да успеете да успокоите симптомите.

Кои храни съдържат витамин Д?

Витамин Д може да се намери в редица храни, включително:

  • Мазна риба - напр. сьомга, сардини, херинга, риба тон и скумрия.
  • Червено месо
  • Гъби
  • Черен дроб
  • Яйчни жълтъци
  • Обогатени храни - портокалов сок, соево мляко, някои зърнени храни и овесени ядки.

Колко витамин Д е препоръчителната ни дневна доза?

Изследвания показват, че 10 микрограма на ден трябва да са достатъчни за повечето хора. 
Възрастни, включително бременни и кърмещи жени и възрастни хора над 50г. , както и деца на възраст от 11 до 17 години, никога не трябва да приемат повече от 100 микрограма (4000 IU) витамин Д на ден, тъй като това може да навреди. Що се отнася до децата, на възраст от 1 до 10 години не трябва да приемат повече от 50 микрограма.

Каква е разликата между витамин Д и витамин Д3?

Витамин Д всъщност се състои от няколко различни форми, най-важните от които са Д2 и Д3.
Витамин Д2 се произвежда от растенията, докато витамин Д3 се произвежда от кожата ви, когато се поемете достатъчно слънчева светлина.
Проучванията показват, че Д3 е по-важен за организма от Д2. За да поддържате здравословни нива на тази форма, се препоръчва да включите определени животински продукти в ежедневната си диета. Изключително проблематично за вегетарианци и вегани да си я набавят затова, всеки, който е на растителна диета, може вместо това да се довери на добавки, съдържащи Д3.

Изберете от най-добрите добавки, съдържащи Витамин Д:

Остави своето съобщение