Кои витамини могат да ви помогнат за повече енергия

Написано от Веселин Добрев 19.08.21 0 Коментари Интересно,

Забързано ежедневие докато удари обедния час и тогава изведнъж усещате спад на енергия– и вашият график ли изглежда така? В тези моменти много от нас посягат към кофеиновите напитки или енергийните барове, за да си дадем допълнителен тласък, който да ни помогне да преживеем остатъка от деня. Въпреки че тези методи могат да осигурят бързо решение, те не са непременно най -здравословният избор. Може би сте се чудили - витамините по -добър вариант ли са? Могат ли да нормализират нивата на енергия? И ако да, как работи това?
Нека да проучим как някои витамини дават този ”тласък” - естветвено.

Витамините осигуряват ли енергия?

Простият отговор е да, правят го.  Витамините повишават енергийните нива, като поддържат когнитивното здраве, концентрацията и фокуса. Те играят важна роля и в усвояването на основните хранителни вещества, които са жизненоважни за поддържането на оптимално здраве и правилната работа на всички органи и системи в тялото ви. Без здравословни нива на микронутриенти ще изпитвате умора, мускулни крампи, промени на настроението и проблеми със съня – всичките тези проблеми ще повлияят на вашата енергия.
Допълнителното приемане на витамини или храни, богати на витамини, ще ви помогне да поддържате необходимите нива на микронутриентите, вследствие на което ще получите нормален прилив на енергия и по-дообро настроение. 

Най -добрите витамини за енергия

Най -добрите енергийни витамини са тези, които подпомагат метаболизма да превърне храната в енергия, подпомагат здравето на сърцето и мозъка, поддържат здравословното настроение и помагат в борбата с възпаленията. Ето разбивка на най -добрите витамини, които ще ви помогнат да се чувствате живи и будни през целия ден:

1. Витамин В12

Витамин В12 подпомага когнитивното и неврологичното здраве. Витамин В12 е от съществено значение за превръщането на въглехидратите в използваема глюкоза в тялото. Тогава глюкозата се използва като форма на енергия, което обяснява защо дефицитът на витамин В12 може да доведе до умора.
Витамин В12 е необходим и за сигнализиране на невротрансмитерите, което кара мускулите ви да се съкращават и допринася за енергията през целия ден. Липсата на достатъчно витамин B12 може да причини мудност, лошо настроение и дори промени в апетита. Той е необходим за здравословна концентрация, фокус и регулиране на настроението.

2. Витамин D

Ако изпитвате ниски нива на енергия, умора и проблеми с концентрацията, може да извлечете позитиви от витамин D. Най -добрият начин да си набавите „витамина“, който всъщност е стероиден хормон, е да прекарвате известно време всеки ден на слънце. Но се предлага и в някои обогатени храни, гъби и добавки.
Витамин D укрепва здравето на мозъка. Уверете се, че получавате достатъчно витаминa, той ще ви помогне да поддържате здравословни нива на енергия като подобри когнитивните функции и осигури спокойния сън, от който се нуждаете.

3. Витамин С

Витамин С не осигурява непременно „прилив“ на енергия, но е от полза за тялото по начини, които ще допринесат за цялостното ви здраве и издръжливост. Витамин С предизвиква здравословен възпалителен отговор в организма и действа като антиоксидант, който неутрализира вредните съединения, известни като свободни радикали.
Този хранителен елемент също укрепва здравето на сърцето, предлагайки кардиопротективни ефекти, които позволяват на сърцето ви (органът, който снабдява клетките с кислород и хранителни вещества) да работи правилно. Това са причини, поради които нездравословните нива на витамин С могат да допринесат за умора и подуване, които да изчерпят енергията ви.

4. Витамин В5

Витамин В5 или пантотенова киселина играе роля в енергийните нива, тъй като съдейства на тялото при преобразуване на въглехидратите в глюкоза, която след това се използва като гориво и произвежда енергия. Витамин В5 също помага на тялото да синтезира и метаболизира мазнините и белтъчините, които са необходими за поддържането на здравословни нива на енергия през целия ден. Получаването на достатъчно пантотенова киселина в диетата ви или допълването на недостатъка й – гарантира използването на консумираната храна за възстановяване на тъканите, мускулите, органите и правилното усвояване на основните хранителни вещества от тялото.
Трябва да бъдем ясни: приемането витамин В5 само като добавка няма да ви даде енергично усещане като кофеина, но ще върши работа в тялото ви, за да го поддържа здраво и в добро функциониращо състояние с оптимални нива на енергия.

5. Мултивитамини

За да останете енергични през целия ден, от съществено значение е да поддържате здравословни нива на микрнутриентите. В идеалния случай това става чрез здравословна, балансирана диета, която осигурява адекватно хранене. За съжаление, повечето хора не получават нужните хранителни вещества в ежедневната си диета, така че допълването с мултивитамини е чудесен начин за компенсиране. Мултивитамините ще осигурят стимулиращи мозъка витамини от група В, витамин D и минерали, които благоприятстват здравословни нива на енергия, като желязото.

* Тези твърдения не са одобрени от Администрацията по храните и лекарствата. Тези продукти не са предназначени за диагностика, лечение, третиране или предотвратяване на заболявания.

Остави своето съобщение