Най-добрите витамини за кожа – и как да се уверите че приемате достатъчно от тях

Написано от Веселин Добрев 30.08.21 0 Коментари Интересно,

Добро хранене, чести упражнения, достатъчно сън, справяне със стреса - тези практики в ежедневния начин на живот са в основата на доброто здраве. Но може би се чудите: наистина ли правите достатъчно, за да се почувствате - и да изглеждате -  в най-добрата си форма? Тук идват хранителните добавки. Ако в диетата ви липсват определени хранителни вещества, някои аспекти на здравето и външният ви вид могат да пострадат. Ако търсите допълнителна подкрепа за поддържане на младежки и жив външен вид, продължете да четете статията, за да научите повече за най -добрите витамини за кожа.

Какви витамини са полезни за кожата ви?

Различните витамини предлагат различни ползи за вашето здраве. Например, докато витамин В12 е отличен за енергия, цинкът служи като важен микроелемент за имунното здраве. Що се отнася до здрава кожа, редица витамини са известни с позитивните си ефекти. Нека да разгледаме четирите най -добри витамини за кожа.

Витамин C

Мощен антиоксидант- витамин С е задължителен елемент от вашата козметична рутина. Този микроелемент  помага за защита на кожата от слънчевите UV лъчи и играе роля в синтеза на колаген, който на свой ред поддържа здравословната еластичност и текстура на кожата, което потенциално води до подобряване на цялостния външен вид на кожата и намаляването на бръчките.
Лесен начин за естествено повишаване на нивата на витамин С е като ядете повече пресни плодове и зеленчуци. Цитрусовите плодове като портокали и ягоди, листните зеленчуци като спанак и дори броколи са чудесни източници на натурален витамин С. 

Разбира се, можете също да приемате витамин C чрез хранителна добавка, за да увеличите нейното количество в хранителния си прием.
Козметичните продукти, подсилени с витамин С, са друг чудесен начин да подхраните и защитите кожата си – както и да я предпазите от стареене. Потърсете концентрирани серуми или опитайте всекидневен овлажняващ крем, за да поддържате кожата си хидратирана и неуязвима.

Витамин D

Що се отнася до хранителните вещества за кожата, витамин D е ключов играч. Витамин D се произвежда естествено от тялото, когато е изложено на слънчева светлина. Също така го получаваме чрез диетата си, но може да бъде трудно да си набавим достатъчно количество само чрез храната. Подсилените храни като зърнени закуски, портокалов сок и някои растителни млека могат да ви помогнат да си набавите повече витамин D в ежедневието.
Ако вашата диета все още не е пълноценна, помислете за включването на витамин D като хранителна добавка във вашата рутина. Не сте сигурни дали вашите нива са идеални? Винаги можете да се консултирате с вашия лекар и да се възползвате от здравните си услуги като проверите нивата си на витамин D.
Можете също така да намерите лосиони с витамин D, които да нанесете върху кожата.

Витамин Е

Друг важен хранителен елемент за здравето на кожата е витамин Е. Той се създава от кожата под формата на мастна секреция, наречена– себум, който хидратира и предпазва кожата от изсушаване. Някои хора произвеждат по -малко себум от други, така че приемът на храна е нещо, което трябва да се следи. Можете лесно да добавите повече витамин Е към вашата диета, като ядете ядки и семена. Повечето мултивитамини също включват този витамин.
Витаминът е популярен и във форма за прилагане директно върху кожата. Потърсете кремове или серуми, обогатени с витамин Е. Ако имате проблеми със суха кожа, помислете за използване на продукт, съдържащ както витамин Е, така и витамин С за постигане на оптимални резултати.

Витамин К

Витамин К играе роля в много важни функции на тялото, включително поддържане на здрави кръвоносни съдове и съсирване на кръвта, както и поддържане на здравето на костите. Но знаехте ли, че е чудесен и за външния вид на кожата ви?
Ако страдате от тъмни кръгове под очите или стрии, помислете за добавяне на крем с витамин К към ежедневната ви рутина за разкрасяване. И не забравяйте да се заредите с храни, богати на витамин Е, като спанак, зеле и други зеленолистни зеленчуци.

Локални или орални витамини за здравето на кожата?

Що се отнася до избора на витамини за по -добра кожа, по -добре ли е да приемате витамини през устата или да ги прилагате локално?
Простият отговор е - и двете! Много качествени мултивитамини доставят редица поддържащи кожата хранителни вещества под удобна форма - капсула или таблетка. Освен това ще получите допълнителна помощ в други области на здравето със спектър от допълнителни хранителни мирконутриенти.
Локалните продукти са чудесно допълнение към множеството в режима на грижа за кожата. Потърсете кремове и серуми, които са дерматологично тествани и съдържат конкретно  споменатите  дотук витамини.

Дефицит на витамини и здраве на кожата

Витамините са от решаващо значение за здрава кожа - затова е важно да се уверите, че приемате препоръчителните дневни количества в своята диета. Ако приемът Ви е по -нисък от оптималния, може да изпитвате кожни проблеми като:

  • Сухота
  • Тъмни кръгове
  • Фини линии и бръчки
  • Намалена еластичност на кожата
  • По-сериозни щети от слънцето
  • Тъмни петна
  • Зачервяване

Постигането на здравословен вид започва с получаването на правилните витамини, както от хранителна, така и от локална гледна точка. Независимо дали се опитвате да предотвратите кожни проблеми или в момента ги изпитвате, висококачествените мулти и обогатени с витамини продукти са перфектните допълнения към холистичната рутина за грижа за кожата.

Остави своето съобщение