Съвети за укрепването на имунната система за 24 часа

Написано от Веселин Добрев 17.12.20 0 Коментари Интересно,

Стрес, забързано ежедневие, липса на сън.. Изведнъж ви прилошава. Започва с възпалено гърло, хрема и леко главоболие. Няколко часа по-късно изпитвате студени вълни, болки в мускулите и умора, които затрудняват работния процес. Ясно е, че тялото ви говори: Забавете и погрижете се за себе си, моля, но кой има време за това?

Макар че, магическо решение за пълното унищожаване на инфекция не съществува, съществуват множество естествени подходи, които можете да предприемете, за да засилите имунната си система. Това може да поддържа тялото ви, за да може да се бори с вирус, като обикновена настинка или грип.

Що е то имунната система?

Подобно на армия с много единици, вашата имунна система е сложен защитен комплекс, съставен от различни клетки, химикали, тъкани и органи. Той е на 24/7, работи непрекъснато, за да защити тялото ви от вредни вещества (вируси, бактерии и токсини) и да го защити срещу болести и инфекции.

Първата линия на защита е кожата, стомашната киселина, приятелските бактерии и лигавиците. Подобно на стените на крепост, тези физически и химически бариери предотвратяват навлизането и разпространението на патогени в тялото ви.

Ако нашественикът премине първата линия на защита, вашата вродена (естествена) имунна система се задейства. Клетките, наречени фагоцити, идентифицират и унищожават чужди клетки. Ако не могат да се справят с инфекцията, те освобождават пратеници, наречени цитокини, които извикват резервни клетки (лимфоцити), за да се присъединят към битката.

Съвети за укрепване на имунната система

За да работи ефективно, да функционира оптимално и да се бори с болестите, вашата имунна система се нуждае от обучение, баланс и подкрепа. Контролирането на стреса, спазването на диета, богата на плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни, приемането на добри мултивитамини (за да сте сигурни, че получавате всички хранителни вещества, от които се нуждаете), упражненията редовно, адекватният сън и поддържането на хидратация са важни дългосрочни стратегии, които помагат да поддържате имунната си система силна.

Въпреки това, дори ако се грижите добре за тялото си, пак можете да сте уязвими към инфекция. За щастие има стъпки, които можете да предприемете, за да засилите бързо имунната си система. Ето няколко предложения.

Почивайте си достатъчно

Сънят рестартира имунната система и оказва голямо влияние върху способността на тялото ви да се бори с инфекцията. Така че веднага щом забележите, че се чувствате отпаднали, изключете, подремнете малко и си лягайте по-рано.
Вашето тяло произвежда няколко вида клетки и антитела, които се борят с инфекциите, докато спите. Възстановяването може да отнеме повече време, ако в организма ви има натрупано недоспиване. Проучване от 2015 г. установи, че хората, които спят по-малко от шест часа на нощ, са повече от четири пъти по-склонни да настинат, отколкото хората, които са спали повече от седем часа.

Имате проблеми със съня? Създайте рутина за сън. Лягайте си и се събуждайте по едно и също време всеки ден. Изключете електрониката около час преди да си легнете. Поддържайте стаята си тъмна и хладна. Избягвайте кофеин, пренасищащи ястия и алкохол преди лягане.

Приемането на мелатонин, хормон, произведен по естествен път от тялото, може да помогне за насърчаване на почивката. Няколко билки също могат да подобрят съня, включително валериана и лайка. Накисването в топла вана с успокояващи етерични масла като лавандула или отпиване на чаша чай, който съдържа успокояващи билки като хмел и ройбос, насърчава релаксацията, за да можете да заспите по-бързо.

Добавете към режима си хранителни добавки за повишаване на имунитета

Въпреки че никоя добавка няма да предотврати или излекува заболяване, редица витамини, минерали, билки и други продукти могат да подобрят начина, по който имунната ви система реагира на инфекцията.

Витамин C

Витамин С обикновено е първата добавка, към която хората посягат, когато започне да им прилошава и по основателна причина. Научен панел заключи, че съществува причинно-следствена връзка между приема на витамин С с храната и нормалната функция на имунната система.

Известен също като аскорбинова киселина, основният витамин се намира във високи концентрации в имунните клетки и играе много важни роли в регулирането на имунната система. Като антиоксидант помага за намаляване на възпалението.
Друго проучване установи, че сред хората, които са спортували в хладен климат, тези, които са приемали витамин С, за да предотвратят настинки, намаляват наполовина шансовете си за развитие на настинка.

Витамин D

Витамин D, „слънчевият“ витамин, е важен, мастноразтворим витамин, използван от всички клетки на тялото. Присъстващ само в няколко храни (мазна риба и гъби шийтаке) и често добавян към други (особено млечни продукти), витамин D се произвежда и когато кожата е изложена на слънчева светлина.

Наред с насърчаването на усвояването на калция и улесняването на растежа на костите, витамин D е важен стимулант за вродения имунитет. Подобрява способността на белите кръвни клетки да се борят с микробите и намалява възпалението. 

Витамин Е

Мощен антиоксидант, открит в растителни масла, ядки, семена и листни зеленчуци, витамин Е играе важна роля за повишаване на имунитета. Изследванията показват, че добавките с витамин Е повишават клетъчния имунитет, особено при възрастни хора.
Докато дефицитът на витамин Е е рядък при здрави хора, повечето американци получават по-малко от препоръчителното количество за възрастни (15 mg) само от диета. Приемането на добра мултивитаминно-минерална добавка, която обикновено съдържа около 13 mg, може да гарантира, че консумирате достатъчно.

Цинк

Намира се в много храни, включително морски дарове, боб, ядки, червено месо и птици, цинкът е основен минерал, който имунната ви система изисква за правилното функциониране. Цинкът помага за убиването на вируси и бактерии и е необходим на клетките, участващи във вродения имунитет. Когато клетките и тъканите изпитват възпаление, цинкът действа и като антиоксидант, стабилизирайки мембраните и предотвратявайки увреждането на нормалните клетки от свободните радикали.
Добавката на цинк се използва терапевтично и като превантивно средство при много инфекции на дихателните пътища и обикновена настинка. 

Повече от 20 процента от населението на света има недостиг на цинк. Проучванията са установили, че дори лекият недостиг на цинк може да повлияе неблагоприятно на имунната ви система. По принцип възрастните, които консумират до дневната горна граница (40 mg), се считат за безопасни.

Екстракт от листа на маслиново дърво

Листата от маслина под формата на екстракт, чай или прах се използват медицински в Европа и Средиземноморието като традиционно лекарство от векове. Листът съдържа естествен растителен химикал, наречен олевропеин, който изглежда има имуностимулиращи, антивирусни, антибактериални, противогъбични и антиоксидантни свойства..

Пробиотици

Приятелските бактерии, наречени пробиотици, са известни със способността си да подобряват здравето на червата, да подобряват някои психични състояния и да успокояват храносмилателните разстройства. Това, което много хора не осъзнават, е, че тъй като голям процент от вашата имунна система се помещава в стомашно-чревния тракт, консумацията на пробиотици може да я засили.

Чесън

Чесънът се използва медицински от векове за профилактика и лечение на заболявания. Не само ще подобри вкуса на вашата супа или запържено, но зеленчукът също така подобрява начина на работа на имунната система, като стимулира определени клетки. Чесънът има противовъзпалителни, антисептични, противогъбични, антибиотични и антиоксидантни свойства и може да бъде в състояние да помогне на тялото да убие вируси и други вредни микроорганизми.

По време на сезона на простуда и грип и пандемия, знанието как да се грижите и укрепвате имунната си система за борба с вирусни инфекции е особено важно. Няма нужда да се прилагат всички споменати мерки. Започнете, като полагате грижи за тялото си през цялото време - не само когато подсмърчате. Поставете имунното здраве като основен приоритет и ще увеличите цялостното си здраве и благосъстояние

Остави своето съобщение