ЗДРАВИ, КРАСИВИ И БРЕМЕННИ

Написано от Веселин Добрев 01.02.17 0 Коментари Новини,
Здравейте, мили момичета!
На прага сте на един от най-важните, но несъмнено и един от най-прекрасните и незабравими периоди от живота ви – приказните девет месеца на сладко очакване и появата на бял свят на малкото създание. Всички знаем, че да се храним здравословно по време на бременност е едно от най-добрите неща, които можем да направим за бъдещето си дете. Но как можем да бъдем сигурни, че си набавяме така необходимите и толкова важни витамини и минерали за бремеността ни? Отговорът се крие в приемането на витамини, като чрез тях  може да си подсигурите всички необходими хранителни елементи за една спокойна бременност протичаща без здравословни проблеми. В тази статия ще изброим някои от витамините и минералите, които е хубаво да се приемат по време на бремеността и със сигурност биха направили този период от живота на всяка една жена още по-спокоен и приятен.  
  • Фолиевата киселина – витамин В9. Този витамин е жизнено важен при образуването на плацентата, както и за изграждащия се костен мозък на ембриона. Тази киселина е единственото хранително вещество, при което потребностите на бременната се увеличават двойно. Необходимо е да приемате 400 микрограма (mcg) фолиева киселина на ден в продължение на поне един месец преди самото зачеване, както и през най-важния период от бремеността – а именно първия триместър. По този начин значително се намалява шанса за спина бифида при плода (дефект на невралната тръба, която се проявява от 4-та до 6-та гестационна седмица) с близо 50-70% според Центъра за контрол и превенция на заболяванията, САЩ. За следващите два триместъра количеството на фолиевата киселина следва да се увеличи на 600 микрограма (mcg), а в периода на кърмене да бъде в порядъка на 500.

 

  • Селен – Отговаря за пълноценното развитие на плода. При бременните жени приемът на селен предпазва от спонтанен аборт или смърт на плода в майчината утроба. С приема на селен си осигурявате устойчивост срещу вирусни заболявания и инфекции. Приемайки селен в разумни дози, полагате грижи и за бъдещата имунна система на нероденото ви дете.

  • Витамин D – Витамин D е един от витамините от изключителна важност за вашето здраве и за това на плода по време на бремеността. Оптималните норми на този витамин са 50-80 ng/ml. Ниските нива на витамин D по време на бремеността се свързват с повишен риск от усложнения, включително гестационен диабет, прееклампсия и ниско тегло на новороденото.

 

  • Fish Oil – Омега 3 мастни киселини са изключително важни за развитието на плода, особено що се касае до неговото мозъчно развитие. Те също така спомагат за превенция на преждевременното раждане. Омега 3 мастните киселини са от изключителна важност и за здравето на майката, тъй като те подпомагат вашата сърдечно-съдова система и намаляват риска от изпадане в депресивни състояния.

 

  • Пробиотици – Много е важно по време на периода на бремеността да се приемат пробиотици, които да подсилват имунната система. Пробиотиците също така могат да ви спомогнат при случаи на констипация, което има вероятност да изпитвате по време на бремеността.

 

  • Желязо – Когато една жена е бременна, тя има нужда от два пъти повече количество желязо, тъй като женското тяло използва желязото, за да произведе повече хемоглобин, така необходим за бебето. За съжаление, близо 50% от бъдещите майки не си набавят необходимите количества от така важния минерал. Консумирането на храни богати на желязо, както и приемането му допълнително по лекарска препоръка може да поддържа необходимите нива на желязо. Желязото също така подпомага при пренасянето на кислород от белите дробове към останалата част на тялото, както и към бебето. Приемането на достатъчно количество желязо може да прeдотврати така наречената желязодефицитна анемия, която освен, че би ви накарала да се чувствате изморена, съществува и теоретична възможност за преждевременно раждане или родилно тегло под нормата. Всяка една бременна жена има нужда от поне 27 mg желязо ежедневно по време на бремеността, а докато кърмите поне 9 mg.

 

  • Глутатион – Глутатионът представлява мощен антиоксидант, който играе съществена роля при развитието на плода. В плацентата глутатионът спира замърсителите преди да достигнат плода. Глутатионът също така подпомага функцията на имунната система не само на плода, но и вашата.
Може да продължавате да вземете така изброените витамини и след бремеността. Тъй като след раждането на бебето вашето тяло също има нужда от помощ при възстановяване на тъканите и клетките. Така изброените витамини  и минерали също така подпомагат отслабената ви имунна система, също и следродилното физическо състояние дължащо се на  значителната загуба на кръв, както и са незаменим помощник при кърмене чрез набавяне на достатъчно количество калций и желязо. В табличен вид са изобразени препоръчителните дози на почти всички други витамини и минерали, които всяка бременна жена трябва да достави на организма си (спрямо Web MD).
 
Витамин или Минерал - Препоръчителна доза
  • Фолиева киселина 400 mcg
  • Витамин D 400 IU
  • Калций 200-300 mcg
  • Витамин C 70 mg
  • Витамин В1 3 mg
  • Витамин В2 2 mg
  • Витамин В3 20 mg
  • Витамин В12 6 mcg
  • Витамин E 10 mg
  • Цинк 15 mg
  • Желязо 17 mg
В заключение, мили момичета и бъдещи майки, бих искала най-вече да ви пожелая една спокойна бременност. Радвайте се на всеки един момент, хранете се здравословно, вслушвайте се в сърцето си, глезете се повече (сега ви е паднало :)), разхождайте се сред природата, ходете на прегледи, като цяло наслаждавайте се на този период от живота ви, който води към един още по-хубав и по-невероятен такъв.

Остави своето съобщение