Как да изберем най-добрия пробиотик за нас

Написано от Веселин Добрев 14.02.20 0 Коментари Интересно,

Що се отнася до избора на пробиотик, лесно е да се преуморите докато търсите... На пазара има толкова много различни видове. И въпреки че познанията ни за пробиотиците значително нараснаха през последното десетилетие - почти 20 000 научни доклади бяха публикувани по темата през последните 10 години - ние все още едва започваме да разбираме степента на техните ползи.

Пробиотиците се предлагат в капсули, дъвчащи дражета и пудри. Те се считат за безопасни за всички възрасти и за всеки със здрава функционираща имунна система. Тези, които са с имунно увреждане, трябва да се консултират със своя лекар преди да приемат пробиотик. 

Минималната доза, препоръчвана за деца и възрастни, обикновено е 5 милиарда CFU (единици, образуващи колонии). Тийнейджърите и възрастните могат да приемат до 100 милиарда CFU веднъж или два пъти на ден. Общо се изчислява, че повечето хора имат между 40 и 50 трилиона бактерии в телата си, предимно в червата. Това е повече от приблизително 30 трилиона човешки клетки.

Традиционно пробиотиците се разглеждат и използват за следното:

  • Подпомагат да стопират храносмилателните проблеми
  • Подпомагат да за облекчаване на упоритите колики
  • При синдром на раздразнено черво
  • Болест на Крон и лечение на язвен колит
  • Предотвратят на инфекции на пикочните пътища
  • Предотвратяват на инфекции с дрожди

Въпреки това, сега проучванията показват, че пробиотиците могат да бъдат полезни и при други състояния.

Акне

Ако има един медицински проблем, който засяга тийнейджърите и младите възрастни повече от всеки друг, това състояние е акнето. Причинени от излишък на себум - мазен секрет, произведен от мастните жлези на кожата - и мъртви кожни клетки, които блокират космените фоликули. Възстановяването на чревния баланс може да бъде важна стъпка за лечение на акне.
Според проучване от 2018 г. тези с акне са имали по-ниски нива на следните бактерии в червата си: бифидобактерия, бутирикокок, копробацилус, лактобацилус и алобакулум. Консумирането на здравословна храна заедно с приемането на цялостна пробиотична формула насърчава здравословните черва и може да помогне на тези с акне.

Безпокойство

Депресията поразява милиони хора по целия свят. Може да се проявява в различни форми с различни симптоми и тежест. Не е рядкост пациентите да посещават спешно отделение, защото изпитват болка в гърдите, главоболие, коремна болка или дори сърцебиене, само за да разберат, че страдат от симптоми на безпокойство. 
Много хора се обръщат към лекарства, отпускани по лекарско предписание, за да помогнат за овладяване на хроничната депресия . 
След множество изследвания се заключва, че консумацията на пробиотици може да има положителен ефект върху психологическите симптоми на депресия, тревожност и възприет стрес .
За тези, които страдат от деспресия, често се препоръчва здравословна диета, редовни упражнения и пробиотик.

Безсъние

Мнозина от нас знаят вече колко коварно може да бъде безсънието. По традиция и мнозина приемат мелатонин, за да помогнат за нулиране на циркадния ритъм. Когато това не работи, често се търси лекарство по лекарско предписание. Въпреки това, за мнозина страничните ефекти и рискът от пристрастяване са проблематични. Възстановяването на баланса на микробиома на червата може да е от полза за добрия нощен сън, вероятно поради положителния ефект върху оста на червата и мозъка. Това може също да обясни защо някои чайове, които действат като пребиотици, могат да помогнат на човек да почива спокойно.

Управление на теглото

Наднорменото тегло и затлъстяването са възникващи заплахи за здравето, които увеличават риска от рак, диабет, сърдечни заболявания, инсулт, проблеми със съня и други. Смята се, че до един от всеки трима хора по света ще бъдат клинично затлъстели през следващите 20 години, ако настоящата тенденция продължи.

Диетите и навиците за упражнения играят основна роля както за превенцията, така и за развитието на затлъстяването. Въпреки това, учените сега осъзнават, че една от причините затлъстяването да стане все по-разпространено е, че микробиома на червата на човека се променя от нашите хранителни приеми, добавки и химикали. Промяната в бактериалното разнообразие на червата на човека изглежда е важен фактор за покачванее на теглото.

Изследванията за затлъстяване и микробиома на червата показват, че тези, които са с наднормено тегло или затлъстяват и имат инсулинова резистентност, имат различно разнообразие от чревни бактерии в сравнение с тези, които са по-тънки и не са изложени на риск от диабет.

Изглежда, че червата функционират като уникален метаболитен орган, изгаряйки определено количество калории (килокалории) в зависимост от разнообразието на бактериите.

Проучване от 2014 г. показа, че бактерията lactobacillus rhamnosus, в допълнение към бифидобактериите, може да намали пристрастността и телесното тегло и да предотврати наддаването на тегло. Това са често срещани щамове, които се срещат в повечето пробиотични добавки. В момента се провеждат още изследвания, които да ни помогнат ясно да определим полезен план за лечение с помощта на пробиотици.

 

Изберете вашия подходящ пробиотик от NOW FOODS тук.

 

Остави своето съобщение