Добавки за сън и спокойна нощ

Написано от Веселин Добрев 25.09.20 0 Коментари Интересно,

Триковете, които ви помагат да заспите са изминали дълъг път – от броене на овце до пускане на мелодии пренасящи ви в природата, но в един определен момент спират да бъдат ефективни. Освен че ви създава усещането, че сте добре отпочинали, сънят улеснява детоксикацията на мозъка ви, консолидира паметта ви, подобрява спортните ви постижения, помага да отслабнете и подобрява настроението ви.
В днешно време хората, които имат проблеми със заспиването или които са неспокойно спящи, могат да привлекат помощта на различни естествени добавки за сън за пълноценна почивка през нощта. Създадохме тази статия с естествени добавки за сън, които да ви помогнат да заспите, така че да се събудите  освежени и готови за работа!

 

Първата добавка която ще разгледаме е  L-триптофан

Какво е L-триптофан?

Триптофанът е една от 20-те основни аминокиселини и е жизнено важна аминокиселина за човека, тоест човешкото тяло не го произвежда. Триптофанът трябва да се доставя чрез храната или добавки.

Къде се съдържа?

Има мит че в растителните протеини липсва, но всъщност триптофанът е наличен в почти всички форми на растителни протеини, дори в някои от тях е в изобилие. Друг мит е че в пуешкото месо триптофанът е в голямо количество, което води до сънливост при консумацията му. Истината е, че количеството триптофан в пуешкото месо е колкото при повечето домашни птици.

Как влияе?

Ефекти върху тялото и съня: Триптофанът насърчава по-добрия сън чрез насърчаване на здравословни нива на серотонин и мелатонин - химикали, които се произвеждат естествено от организма, които могат да насърчат положително настроение и по-добра регулация на цикъла на съня.

 

5-HTP

5-HTP е междинният метаболит между аминокиселината L-триптофан и серотонин. Извлича се от боб на африканското растение Griffonia simplicifolia.

5-HTP подпомага производството на серотонин в мозъка и централната нервна система; серотонинът може да повлияе на съня, настроението, апетита и телесната температура. Следователно 5-HTP обикновено се използва като добавка за сън, тъй като подпомага производството на серотонин, който от своя страна се превръща в мелатонин. Мелатонинът е невротрансмитер, който помага да се регулират здравословните цикли на сън / събуждане. Проучванията показват, че приемането на хранителна добавка, съдържаща 5-HTP, може да помогне на хората да се чувстват по-отпочинали след събуждане и може да даде на хората повишено ниво на енергия през следващите дни.

 

Мелатонин

Знаеше ли? Някои животни (обикновено влечуги и земноводни) използват мелатонин, за да променят цвета на кожата си.

Мелатонинът се произвежда естествено от тялото и е един от химикалите, които са най-пряко свързани с регулирането на съня. Мелатонинът също е ключов регулатор на имунната и стомашно-чревната система и приемането на добавка от мелатонин може допълнително да подпомогне тези системи. Допълнителната употреба на мелатонин е доказана в проучвания, че има положителен ефект върху случаите на  безсъние при хората.  

 

Корен от валериана

Знаеше ли? Коренът от валериана има дълга история на употреба като добавка за насърчаване на съня. Всъщност тя се препоръчва за облекчаване на безсънието от Гален, личният лекар на римския император Марк Аврелий и ранен писател по медицина.

Доказано е, че валерианата успокоява мозъка и нервната система, което я прави полезна като добавка за сън. Валерианата се използва и при състояния, свързани с нервност и типичен ежедневен психологически стрес, като главоболие или разстроен стомах. Проучванията показват, че приемането на хранителна добавка, съдържаща корен от валериана, може да помогне да заспиват по-бързо и да се събуждат по-рядко през нощта, което води до подобряване на чувството за почивка при събуждане и повишено ниво на енергия през деня след употребата на добавка.

 

Ашваганда

Ashwagandha известна и като индийски Жен-Шен е билка широко използвана в Аюрведическата медицина

Освен че тази билка помага на тялото да се адаптира към стреса, намалявайки риска от развитие на провокирани от стрес заболявания като атеросклероза, язва на стомаха, артрит, диабет, високо кръвно налягане, след като стресът е контролиран или премахнат нивата на кортизол са ниски, което ни позволява да заспим спокойно и качествено.

Остави своето съобщение